Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 21. huhtikuuta 2017

Ja sitten äkkiä olikin maaliskuu ja tätä kirjotan huhtikuussa (Väliajassa kirjoitettujen merkintöjen esiinmarssi 1)

Koskaan ei pitäisi luvata yhtään mitään.
No, eihän viime merkinnästä ole kolmea kuukautta, ihan vielä, mutta liian kauan on.
Koneella on ärsyttävä tapa unohdella mun salasanoja, tätä kirjotan Autismisäätiöllä, koska tein diilin, että se sopii.
Tänään on keskiviikko, jos se nyt on tärkeä yksityiskohta.
Mutta siis, asiaan, wiuf wauf.
Viime merkinnässä kerroinkin, että olin lukemassa Liisaa Ihmemaassa englanniksi.
Nyt puhutaan siitä sitten.
Vaikka kyseessä on lastenkirja, joka on kirjoitettu 1800-luvulla, se tuntuu vieläkin ajankohtaiselta.
Opetukset, kuten se, ettei kaikkien asioihin tarvitse puuttua, ovat edelleen hyvin totta.

Do not lose your temper” said the caterpillar.

Mä tykkäsin kyseisessä kirjassa siitäkin, että siinä on runoja ja lauluja, koska Lewis Carrollhan siis oli myös hemmetin hyvä runoilija.
Se tuli yllätyksenä, että Liisan oli tarkoitus olla seitsemänvuotias siinä yhdessä kohtaa, luulin, että vanhempi, siis siinä Disney-piirretty-versiossakin se vaikutti vanhemmalta.
Lisäksi se Uteliaat osterit-kohtaus, joka ahdisti mua epäreiluutensa takia jo pienenä, onkin tietenkin runo, pitkä ja hyvä sellainen.
Kokoajan tässä nyt palataan siihen, että Carroll oli runoilija, mutta siis helvetti, loistava kirjoittaja hän ainakin oli.
Wikipedia kertoi mulle, että Carroll keksi Scrabblen ensimmäisen version, mikä on kyllä oikeasti helvetin hienoa. Lisäksi hän oli matemaatikko, minkä huomaa, kun Through The Looking Glassissakin on shakkikohtaus.
Koska kyseessä olen mä, niin huomasin, että omistan hillittömän kasan brittiläisten tyyppien kirjoja, joten tein siitä jonkun lukuhaasteen tyyppisen.
Siihen pinoon tuli Bowieta, Brandia ja lisää Carrollia, tällä kertaa suomeksi.
Teen edistymisestäni varmaan enemmänkin merkintöjä, tää on vaan alku.
Bowie-kirja on hyvin selkeästi fanipojan kirjottama, mikä todetaan jo alussa.
Lisää myöhemmin, ellen sitten mä tai poikaystävä saa pelastettua mun koneen.
Jos saa, niin tää on luonnos, mutta on tää hyvä olemassa muutenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti