Uusi
sinkku ilmestyi viime perjantaina, jonka jälkeen joku
on
kuunnellut sen jo tosi monta kertaa.
Se
on tosi hyvä biisi, siitähän ei pääse mihinkään.
Se
käytiin esittämässä telkkarissa jo perjantaina, mitä en nähnyt,
mutta mitä ilmeisimmin siellä oli hullu meno, joka on kyllä
mielestäni yksi Michaelin tavaramerkeistä.
Niinku
jo ehdin twiitatakin ”Olin
tulossa tänne riemuitsemaan siitä, että mulla on viimeinkin
juustoa jääkaapissa taasen.
Mutta
sitten huomasin lempibändini keksineen ittensä taas uudestaan ja
RIEMUITSEN SIITÄ LIEVÄSTI HIEMAN ENEMMÄN.
Wow”
Juu,
eli jos asia on jäänyt viimeaikoina hämärän peittoon, kyllä, mä
rakastan edelleen Michael Monroe-bändiä, tuun varmaan aina
rakastamaan.
Uudessa
sinkussa loistavaa on muun muassa se, että se alkaa huikeilla
kitaroilla.
Lisäksi
ei voi koskaan tietää, että millainen video noin hienolle biisille
saadaan aikaan, saa nähdä mitä bändi keksii.
Jos
viime video kuvattiin sateisena iltapäivänä Linnanmäen
vuoristoradassa, niin missähän OFOTG kuvataan, hautausmaalla?
Mene
ja tiedä.
Siis
oikeesti, en tiedä miksen aiemmin keksinyt kirjoittaa tästä, kun
mun blogin osoitteessakin todetaan, että mä olen hullu
Monroe-tyttö, niin kuin oonkin.
One
foot outta the grave, joka nimenä kuulostaa pelottavasti kuoleman
kanssa flirttaamiselta, alkaa tosi hyvin, hitaalla kitarasoololla.
Ensimmäisiä
kertoja kun tätä kuunteli, sitä melkein vihasi, kun ”Ei
se voi olla Ballad Of The Lower East Side, tai edes yhtä hyvä, kuin
se, vaikka mitä yrittäisi”
Sittemmin
tajusin, ettei sen tarvitsekaan, uudistuahan saa.
One
foot outta the grave soisi hyvin monta kertaa repeatilla mun
autostereoissa, jos mulla olisi auto, tai ajokortti edes.
Repeat-nappi
pohjassa tätäkin on kirjoitettu, eikä tähän vaan helvetti
kyllästy millään.
Pelottaa
lähinnä se, kun täähän tulee kokoelmalle, niin mitä jos tää
on sen paras biisi, vai voisiko olla?
Okei,
me puhutaan Suomen värikkäimmästä ja elinvoimaisimmasta
rockpersoonasta, että tuskin kyseinen kokoelma mitenkään pliisuksi
jää.
Jotkut
rockjäärät sanoo, että Monroen ainoa hyvä biisi olis muka Dead
Jail Rock´n´roll, mutta ne on väärässä.
Ensinnäkin
Dead Jail Rock´roll ei edes ole kummoinen biisi, biisinä, mutta
livenä se toimii siinä, missä on, eli encoressa.
Toisekseen,
kysyisin niiltä jääriltä, että ootteko ikinä nähneet Michaelia
livenä, jos ette oo, älkää alottako tätä keskustelua, nimittäin
livetilanne on aina Monroen kanssa niin eri asia, että ne vähän
heikommatkin biisit alkaa loistaa eri tavalla, kuin muuten.
Tänään
tykkään siitä kohdasta, kun kertosäkeessä on huudatuskohta ”Wont
lie down for no one”
Bussissa
uskottelin itselleni, että sitten, kun saan tän valmiiksi, tuun
ottamaan ton repeat-napin pois päältä ja alan taas kuunnella
muuta.
Saattaa
kuitenkin olla, että muut biisit, tai varsinkaan artistit, ei tunnu
enää samalta, eikä tuo samaa mahtavaa fiilistä, kun tää bändi
ja biisi.
Tän
kirjottamisen aikana tuli järkytyttyä siitä, että Ballad Of The
Lower East Sidesta on muka jo kolme vuotta, tuntuu, että se olis
tullu vasta lähiaikoina, tyyliin viime vuonna.
Oon
ollu Monroen ja Hanoin fani syksyllä jo kymmenen vuotta, eikä
vieläkään kyllästytä, vaikka välillä on hiljaisempia kausia.
Tuleepas
muuten ihan jäätävä ikäkriisi, kun miettii tota, mutta kyllä,
olin just täyttämässä viisitoista, kun Hanoi Rocks tuli ja
räjähti mun tajuntaani.
Ja
oon kertonu sen tarinan blogissa jo sata miljoonaa kertaa, mutta vois
sanoa, että se oli ikimuistoinen iltapäivä.
Mähän
täytän syksyllä muka jo kaksikymmentäkuusi, enkä tahtoisi
ikääntyä, vieläkään.
Vaikka
mulla on nykyään muutakin elämää, kuin rock-keikoilla
jonottaminen ja urpojen tarinoiden kirjottaminen kyseisestä
bändistä, niin välillä sitä löytää ittensä kuuntelemasta
just Fashionia samalla tavalla ihan liekeissä, kuin luojan vuonna
2007.
Joo,
eli kannattaa kuunnella uusi sinkku ja sitten, kun tulee video,
yritän taas tehdä siitä arviovideon YouTubeen.
Nyt
se on Moi.
Nähään
keikoilla, ei tosin kesällä, vaan lokakuussa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti